 
 
  © Komáromi Szőnyi Színes Óvoda 2019.
 
 
  
 
  
 
 
  
Szolgáltatások
  Gyógytestnevelés
  
  Szalczinger Andrea
  
  Heti két alkalommal a kiszűrt gyerekeknek
  Az óvodai gyógytestnevelés lényege, hogy a kezdődő mozgásszervi elváltozásban szenvedő, 
  valamint a mozgásfejlődésben elmaradt gyerekekkel szakszerűen foglalkozzanak. Speciális, 
  megelőzés-központú, valamint mozgásfejlesztő gyakorlatanyaggal megelőzzék, ill. gyógyítsák a 
  már kialakult elváltozásokat. A mozgásfejlődésben lemaradt, vagy részképesség zavaros 
  gyermekeket fejlesztése is feladatként jelentkezik, természetesen mindezt az életkori 
  sajátosságuknak megfelelő játékos módszerekkel végzik. A mindenkori cél az iskolaérettség, ill. 
  hogy a tartó és mozgatóapparátus megerősödjön, képes legyen alkalmazkodni az iskolába 
  kerüléskor a megváltozott körülményekhez., hiszen egyik napról a másikra a gyermekek napi 
  mozgásmennyisége drasztikusan lecsökken iskolába lépés után.
  Logopédia
  
  Talabér Andrea
  
  Heti két alkalommal a kiszűrt gyermekeknek
  A 2017/18-as tanévtől kezdve, már nem csak az 5., hanem a 3. életévüket betöltött 
  gyermekeknek is logopédiai szűrésen kell átesniük. A szakszolgálat logopédusai minden tanévben 
  (május) szűrik az 5. életévüket betöltött gyermek beszéd- és nyelvi fejlettségét.3 éves korban a 
  nyelvi fejlettség szűrése történik meg. Ekkor még artikulációs szűrésre nincs szükség, mert 
  ebben az életkorban előforduló beszédhanghibák élettaninak tekinthetők.5 éves korban kerül 
  sor majd a beszédartikuláció szűrésére, valamint annak megítélésére, hogy az írott nyelv (írás, 
  olvasás) elsajátításához szükséges különféle képességek szintje megfelelő e.
  Fejlesztő Pedagógiai foglalkozás
  
  Nagy Zsuzsanna
  
  Heti két alkalommal a kiszűrt gyermekeknek
  A fejlesztés lényege környezeti feltételek illesztése az érési folyamathoz. 
  A fejlődés soha nem jelent egy egységes, minden képességre egyformán kiterjedő, egyenes 
  vonalú, töretlen fejlődésmenetet. A gyermek egész fejlődése a különböző fejlődési útvonalakból 
  összetevődő háló, s ezek integrációja hoz létre egy új minőséget a fejlődésben. Ha megfelelő 
  mennyiségű és minőségű inger éri az idegrendszert, akkor a különböző képességek fejlődésében 
  más-más időpontban ugrásszerű változások figyelhetők meg. Ezek az úgynevezett szenzitív 
  (érzékeny) fázisok, vagy szakaszok, amelyekben a gyermek különösen érzékeny egyes 
  külsőhatásokra, a fejlesztésre. Ezeket az érzékeny periódusokat különös fogékonyság jellemzi 
  egy-egy pszichikus funkció (pl. percepció, mozgás, beszéd, stb.) fejlesztése szempontjából. 
  A fejlesztés különböző formái:
  •
  
  Prevenciónak tekinthető a szenzitív periódusban alkalmazott támasznyújtás, az éppen 
  fejlődő pszichikus struktúrák kibontakoztatását és begyakorlását biztosító környezeti 
  hatás.
  •
  
  Korrekció: a fejlődési ívben bekövetkezett megakadás, lemaradás rendezésére irányuló 
  beavatkozás. Az optimális fejlődéshez a környezeti ráhatás tudatos alkalmazása – 
  fejlesztés – szükséges.
  Gyógypedagógiai foglalkozás 
  
  Pokornyiné Pintér Ildikó, Óvári Andrea
  
  Szakértői vélemény alapján
  A gyógypedagógus feladatai sokrétűek. A köznevelési törvény alapján a többségi óvodában a 
  sajátos nevelési igény típusának és súlyosságának megfelelő gyógypedagógus, konduktor 
  foglalkoztatása szükséges. A speciális szakképzettséggel rendelkező szakember utazó 
  gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat útján is biztosítható. A gyógypedagógus közvetlenül 
  foglalkozik a sajátos nevelési igényű gyermekkel, nyomon követi az érintett gyermek fejlődését. 
  Részt vesz a befogadó közösség felkészítésében, rendszeresen hospitál az együttnevelést végző 
  óvodai csoportnál. Támogatja az óvodapedagógusok munkáját, javaslatot tesz az egyéni 
  fejlesztési szükségletekhez igazodó módszerekre, speciális eszközök kiválasztására, segíti a 
  szakértői vélemény értelmezését. Kapcsolatot tart a szülőkkel a fejlesztés sikerességét szolgáló 
  ismeretek átadásával.
  KVSE labdarúgó utánpótlás edzés
  
  Nagy Gábor, Herczeg Krisztián
  
  Heti két alkalommal
  A magyar sport jövője elképzelhetetlen a felnövekvő generációk sikeres és minél szélesebb körű 
  sportnevelése nélkül. Ma hazánkban a gyerekek jelentős része szakavatott testnevelés oktatás 
  és készségfejlesztés nélkül marad, így nem csupán a tehetségek időben történő felfedezésére 
  kicsi az esély, de egyúttal a sport jellem-, és közösségformáló ereje is háttérbe szorul. Az Ovi-
  Foci, Ovi-Sport Program több sportág világszerte sikerrel alkalmazott kispályás rendszeréhez 
  hasonlatosan először teszi lehetővé, hogy a labdarúgással történő ismerkedést már a 3-6 éves 
  korosztály is intézményesített keretek közt tehesse meg. Az MLSZ óvodai országos programjának 
  az a célja, hogy már a legkisebb korosztályt is az egészséges életre, a mozgás szeretetére 
  nevelje, egyúttal biztosítsa a sportoláshoz szükséges optimális feltételeket. Ehhez szorosan 
  kapcsolódik az Ovi-Foci Program.
  Néptánc
  
  Takács Ilona
  
  Heti egy alkalommal
  A népi játékok közel állnak a gyerekekhez és szívesen vesznek benne részt. A természetes 
  versengések is sokkal vonzóbbak számukra, mint a leültetős fejlesztések. A néptánc és a népi 
  játékok mindent átfogó, összetett fejlesztősorként hatnak a kicsikre. Spontán fejlesztik a 
  következő képességeket: figyelmet, emlékezetet, szerialitást / mozgások sorrendje/, taktilis 
  /érzékelő/ csatornákat, ügyességet, ritmusérzéket, érzelmi és szociális érettséget. Egy jól 
  kiválasztott játéksor tanítása örömet okoz felnőttnek, gyermeknek egyaránt. Nem utolsó sorban, 
  észrevétlenül fejlesztenek.
  Ábrázoló tehetségműhely
  
  Győrffy Mónika
  
  Heti egy alkalommal
  A foglalkozások Várható eredményei:
  •
  
  vizuális önkifejezés kiteljesedése
  •
  
  szívesen és bátran használják a már ismert és új technikai eljárásokat, eszközöket, 
  anyagokat
  •
  
  alakul a gyermekek szabad képi és plasztikai önkifejezése
  •
  
  szem-kéz koordináció erősödése
  •
  
  látási- tapintási érzékelés, manuális készség erősödése
  •
  
  térpercepció erősödése
  •
  
  alkotásaikban egyéni módon jelenítsék meg élményeiket, elképzeléseiket
  •
  
  esztétikai érzékük fejlődik
  •
  
  örüljenek saját alkotásaiknak és a közösen elkészített kompozícióknak
  •
  
  lehetőség nyújtása a műalkotásokkal való találkozásra
  •
  
  önértékelési képességük erősödjön
  •
  
  kreativitásuk erősödése
  •
  
  a program legfontosabb eredménye az, hogy a gyermekek örömmel tevékenykedjenek, 
  újra és újra alkossanak, próbálják megvalósítani elképzeléseiket.
 
  
 
  
 
  
 
  
Milyen egy gyermek?
  „Az egész gyermek olyan, mint 
  egyetlen érzékszerv, minden hatásra 
  reagál, amit emberek váltanak ki 
  belőle. Hogy egész élete egységes 
  lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan 
  viselkednek a közelében.”
  Rudolf Steiner